• Befriande lek efter intensiva dagar

Det har varit full fart under valrörelsen. Roligt, men också långa dagar. När valrörelsen är över finns ett resultat och då ska en rad förhandlingar äga rum. Den här veckan har inneburit fyra dagar i Stockholm där det handlat om valresultatet och hur partiet, på en rad olika områden, ska ta vara på den framgång som valrörelsen inneburit.

Men i Söndags blev det en ledig dag och den tillsammans med två av barnbarnen. Efter allt ”allvar” och ”seriöst snack” kring valet kändes det verkligen befriande att få möta en ett-åring och leka med henne. Hon lagade mat på sin leksakspis och bjöd på middag. Hon ville att jag skulle läsa ett antal böcker och hennes storebror ville pärla och sparka boll.

Att möta barnbarnen blev en injektion av livskraft. Det är ju för kommande generationer som vi verkar politiskt. Vi är angelägna om att skapa en bra värld, förhoppningsvis bättre än den våra föräldrar lämnade till oss, och främja hållbarhetsperspektivet. Ibland kan en ettåring hjälpa en att få rätt fokus i livet. Allt det där ”viktiga snacket” får en annan dimension när man möter glädjen hos en ettåring som vill leka.