Orättvisa pensionärsskatten kvarstår i Lövfens Sverige!

Igår meddelade statsminister Stefan Lövfen att ”i morgon berättar vi något som får många pensionärer att bli väldigt glada”. Skatten ska sänkas för ca 1,4 miljoner personer över 65 år med upp till 2 500 kronor per år.

Förslaget är en uppgörelse med Vänsterpartiet inför budgetpropositionen för 2018. Skattesänkningen ska börja gälla från den 1 januari 2018.

Jag tror snarare att många pensionärer kommer att bli väldigt arga då de upptäcker att skatteklyftan finns kvar! Kristdemokraterna vill helt slopa skattegapet mellan pensionärer och löntagare. Skillnaden i skatt är orättvis och den minskar legitimiteten för skattesystemet och bidrar till skillnaderna mellan olika grupper i samhället.

Vårt förslag beräknas kosta 14 miljarder och vi föreslår att den finansieras genom att momsen höjs. Kristdemokraterna är det parti som står för pensionärernas trygghet också vad gäller privatekonomin. Vi är fast beslutna att skatteskillnaderna för pensionärer och arbetande helt ska upphöra!

BB platser vid Karolinska sjukhuset

Alliansen stärker hjärtvården i Södertälje

Klipper rosa band

Världsdiabetesdagen

Vi satsar på lokal kömiljard!

ME/CFS kroniskt trötthetssyndrom – kan vi prata om det?

Vård och forskning hand i hand

Gäst hos Neuroförbundet

Syncentralen i ny regi

Besök på barnmorskeledd förlossningsenhet i London