DAGS FÖR NYTT STYRE I KOMMUNEN

Emmaboda kommun är i behov av ett nytt styre som tar ansvar och prioriterar efter förnuft.

• Skolorna ska ges likvärdiga förutsättningar
  • Levande landsbygd = bygdepeng och cykelvägnät
  • Ökad trygghet i hela kommunen
  • Budgetera kärnverksamheterna med egna medel

LÄS VÅRT VALMANIFEST FÖR 2018-2022

Vill du veta vilka fler frågor vi vill prioritera under mandatperioden 2018-2022? Här kan du läsa vårt valmanifest

• 23 rubriker
  • En rubrik för områdesspecifika frågor
  • 30 sidor men mycket lättläst

Vad vill vi för Emmaboda kommun?

int(15)
    int(1)

KD – en tryggare och varmare kommun

Vårt mål är ett Emmaboda där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett Emmaboda som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du veta mer om våra idéer och politik?

För oss ska Emmaboda kommun vara en kommun där människor vill bo och dit människor vill flytta. Budgeteringen ska allra först prioritera nödvändiga investeringar såsom kärnverksamheten medan övriga verksamheter bör lämnas över i samhällets händer.

Vår övergripande politik för Emmaboda kommun

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating application. Application has been deleted.
Type: OAuthException
Code: 190
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: