Kristdemokraternas valframgångar i EU-valet 2014

valvaka-Göran-och-LarsDet är glädjande att Kristdemokraterna i Stockholms stad gjorde ett så bra val nu under EU-valrörelsen!

Så här skriver Kristdemokraterna på sin hemsida:

Kristdemokraterna fick 6,0 procent av rösterna i EU-parlamentsvalet. Det är en stor upphämtning jämfört med de första opinionsundersökningarna.
– Vi har gjort en fantastisk valrörelse och det finns skäl att tacka alla i hela landet som satt upp affischer, sprungit på kvällar och nätter och delat ut valmaterial och samtalat med väljare, säger Göran Hägglund.

Det var en fullsatt valvaka på Skybar på Radisson Blu i Stockholm. När SVT:s valundersökning presenterades vid niotiden fick Kristdemokraterna 5,1 procent och när slutliga resultatet kom två timmar senare stod det klart att pariet fått 6,0 procent. Detta innebär att Kristdemokraterna behåller sitt mandat.
– Lars och Ebba och alla andra kandidater har gjort ett fantastiskt arbete för att få ut vårt buskap. EU är för viktig för att förfuskas,säger Göran Hägglund.

Lars Adaktusson hälsades med applåder och jubel under kvällen – inte minst när valresultatet var fastställt. Göran Hägglund och Lars Adaktusson applåderade alla frivilliga valarbetare runt om i landet som varit med och gjort detta möjligt.

– Ni gjorde det. Ni har skickat en envis journalist till Byssel, konstaterade Lars Adaktusson.
– Det har varit fantastiskt att se idealiteten, frivilligheten och entusiasmen i partiet. Utan er hade vi inte stått här och firat.
– Att komma helt utifrån som jag och få partiets stöd – Göran, för det är jag gränslöst tacksam.

Partisekreterare Acko Ankarberg Johansson uttryckte sin glädje över partiorganisationens stora engagemang.
– Det bådar gott inför valet i september. Vi kan vända en trend och vi ska fortsätta öka i höstens val.

Vi ser nu fram emot en trevlig och skön sommar i Stockholm och emot ännu större valframgångar i höstens val den 14 september!

En riktigt skön sommar och allt gott önskar,

Kristdemokraterna i Enskede/Årsta/Vantör