Kandidater Valet 2018

Larry Söder

Kandidater till Riksdagen ( de 5 första redovisade, på våren 2018 kommer hela listan)

1. Larry Söder, Kungsbacka
2. Ella Kardemark, Halmstad
3. Karl Gunnar Svensson, Varberg
4. Georgia Ferris, Falkenberg
5. Helene Nilsson, Laholm

Larry Söder, Kungsbacka toppar Riksdagslistan och ser fram emot en ny mandatperiod.
” Att få genomföra välfärdslöftet, där äldre får ökad trygghet och ökad valfrihet är viktigt för oss Kristdemokrater. Större statligt ansvar för vården är rimligt för att alla ska få den vård som de har rätt till” säger Larry Söder. Avskaffande av pensionärsskatten och äldres rätt att själv få välja när de vill ha plats på äldreboende är frågor som Larry drivit och vill se genomföras.

Benny Strandberg

Kandidater till Regionfullmäktige, Norra Regionlistan  ( de 5 första redovisade, på våren 2018 kommer hela listan)

1.       Benny Strandberg, Kungsbacka
2.       Karl-Gunnar Svensson, Varberg
3.       Niklas Mattsson, Fjärås
4.       Sussane Enger , Varberg
5.       Ulrika Högstrand, Onsala

Norra Regionlistan toppas av Benny Strandberg från Anneberg. Benny har arbetat med hälso och sjukvårdsfrågor i Västra Götalandsregionen i 20 år men har precis flyttat till Halland. ”min bestämda uppfattning är att vi måste forma en hälso och sjukvård där du inte måste vara stark för att höras. Jag vill vara med och skapa en sömnlös vård där patienten inte känner av huvudmannaskapsgränser. Vi behöver kraftfulla satsningar på sjukhusvård, primärvård och äldreomsorg, med strukturellt riktiga reformer för en trygg och tillgänglig vård för alla, oavsett var man bor”, säger Benny Strandberg.

Lars Gustafsson

Kandidater till Regionfullmäktige, Södra Regionlistan  ( de 5 första redovisade, på våren 2018 kommer hela listan)

1.       Lars Gustafsson, Laholm
2.       Johnny Bodmar, Halmstad
3.       Carina Edjerstig, Falkenberg
4.       Goergia Ferris, Falkenberg
5.       Magnus Hedman, Halmstad

Södra Regionalisten toppas av Lars Gustafsson, Laholm. Lars har stor erfarenhet från Kommun, region och riksdag som kommer ha extra koll på den ekonomiska utvecklingen i Regionen.
Att prioritera rätt och att använda skattemedel till det som de är avsedd till är viktigt för mig, Säger Lars Gustafsson. Lars brinner för att människor får rätt vård så snabbt det är möjligt, för att lösa det så måste vi prioritera och se över vad vi lägger pengar på.