EBBAS TAL FRÅN ALMEDALEN

KRISTDEMOKRATERNA AGERAR I SÄKERHETSKRISEN

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Halmstad behöver dig!

*Som tycker att barnen, familjerna och våra äldre är viktigast i politiken.

*Som tycker att kommunen ska satsa på kärnverksamheter och inte slösa skattepengar.

*Som tycker att ett samhälle ska byggas på goda värderingar.

Efter vårt succéval så tror vi att det finns många som är beredda att ta steget att engagera sig politiskt i KD för att få ett bättre samhälle. Du behöver inte vara troende eller kristen trots partinamnet.

Som ni ser på bilden är vi ett härligt blandat gäng, och du är varmt välkommen.

Registrera ditt medlemskap på nedanstående länk. Sen kontaktar vi dig och frågar om du vill vara med på våra medlemsmöten eller stödja passivt.

kristdemokraterna.se/engagera-dig/bli-medlem/
... See MoreSee Less

View on Facebook

JOIN TEAM EBBA!
KD HAR ÖKAT OCH BEHÖVER DIG!

Gå med i Kristdemokraterna och bli en del av den rörelse som med den bästa partiledaren, tydlighet och fasta värderingar ska lägga grund för nya framgångar efter detta fantastiska val.

GÅ MED I KD!
kd.nu/blimedlem
... See MoreSee Less

View on Facebook