Seniorgården får bygga trygghetsbostäder i Stuvsta

Det blir Seniorgården som får bebygga kvarteret Mjölner i Stuvsta. Det står klart sedan anbudstävlingen för kvarteret avgjorts.

– Förslaget är väl genomarbetat och genomförbart. Det finns en stadskänsla i förslaget med bebyggelse som har en variation i höjd, form och fasad och med entréer riktade utåt som ger en aktiv miljö i gatuplanet, säger kommunalrådet Tomas Hansson (KD), ordförande i samhällsbyggnadsnämnden.

– Seniorgården planerar att bygga både trygghetsbostäder, seniorbostäder och vanliga lägenheter i kvarteret och har i samarbete med ett företag inriktat på servicetjänster också ett genomtänkt koncept för service kopplad till trygghetsbostäderna. Vi kristdemokrater ser verkligen fram emot de nybyggda trygghetsbostäderna i Stuvsta, konstaterar Tomas Hansson.

Sammanlagt planerar Seniorgården för drygt 100 lägenheter i kvarteret. Huddinge kommun kommer nu att arbeta vidare med planprogrammet i samarbete med Seniorgården. Preliminär byggstart beräknas till fjärde kvartalet år 2014.

Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen