Huddingekandidater på landstingslistan

På Kristdemokraterna Stockholms läns nomineringsstämma den 2 december fastställdes, bland annat landstingslistorna. Kristdemokraterna i Huddinge var värdar för stämman som hölls på Östra gymnasiet i Skogås. Ella Bohlin toppar tillsammans med Karl Henriksson samtliga landstingslistor i Stockholms län.

– Vi ser varje dag att det behövs en stark kristdemokrati i Stockholms läns landsting, med fokus på en trygg och tillgänglig sjukvård och en kollektivtrafik som man kan lita på. Jag är glad att partiet gett mig förtroendet att tillsammans med vårt landstingsråd Ella Bohlin toppa valsedlarna i länet och ser verkligen fram emot en valrörelse där vi ska lyfta fram hur vi ska kunna ta nästa steg för att möta utmaningarna i stockholmarnas vardag. Här i Huddinge är landstinget den viktigaste arbetsgivaren och de beslut vi fattar i landstingsfullmäktige har oerhört stor betydelse för kommunens utveckling, säger Karl Henriksson (KD).

På landstingslistan för valdistrikt SO = Haninge, Huddinge och Nynäshamn så finns även Dennis Åström Ullström (plats 4), Gorges Barkho (plats 5) och Stephanie Hansson (plats 6) med.

Provvalet i KD Huddinge avgjort

Ljusceremoni i Vårby gård

Spårväg Syd—En del av Sverigeförhandlingarna

Pressmeddelande De här blir ordföranden i kommunens nya fastighetsbolag