Studiebesök på familjecentralen i Skogås

Besök på familjecentralen i Skogås
Idag, fredag besökte Karl Henriksson, Malak Guirguis och Johanna Patricius familjecentralen i Skogås.

-Trygga familjer är grunden för ett tryggt samhälle. Familjecentralen i Skogås är ett skolexempel på hur en familjecentral ska fungera. Här finns barnmorskemottagning, barnavårdscentral, kuratorer och öppen förskola tillsammans och familjerna kan på ett enkelt och naturligt sätt få stöd, hjälp och gemenskap när de behöver det, konstaterar Karl Henriksson (KD), kommunalråd och förskolenämndens ordförande.

Besöket var mycket bra och vi tar med oss många erfarenheter.

-Genom att stödja och stärka familjerna kan vi bryta utanförskap och förebygga sociala problem. Familjecentralen i Skogås är ett föredöme när det gäller att se och ta emot alla familjer, även till exempel nyanlända eller HBT-familjer. Det ska vi bygga vidare på, säger Malak Guirguis (KD), ledamot i socialnämnden.

På fotot: Karl Henriksson (KD), kommunalråd, Ann-Christin Ehrengart, förskolechef för öppna förskolorna i Huddinge, Malak Guirguis (KD), ledamot i socialnämnden & Johanna Patricius (KD), politisk sekreterare.

Spadtag för Glömstahallen

Förläng tunnelbanan från Skärholmen till Kungens Kurva.

Pinsamt att utländska IT-proffs får lämna Sverige

Rekordstor satsning på förskolan i budget för 2019

Stockholmsfientlig dröjsmål av regeringen

Positiva siffror för förskolan i Huddinge