Vi söker valarbetare

Kristdemokraterna i Huddinge söker två valarbetare till valrörelsen inför kommunvalet 2018. Tjänsten är en tidsbegränsad heltidsanställning med varierande arbetstider. Anställningstiden löper från den 20 augusti till och med 9 september eller enligt överenskommelse.

Som valarbetare kommer du att arbeta med att sprida information om vår politik. Du behöver inte vara medlem i partiet, men det är bra om du är bekant med vår politik. De primära arbetsuppgifterna för jobbet är att dela ut material, vara med och arrangera politiska evenemang, prata med våra väljare om Kristdemokraternas politik, stå i valstugan, lappa brevlådor med mera. Du kommer att jobba i grupp tillsammans med andra valarbetare och/eller volontärer i partiet. Oregelbunden arbetstid samt helgjobb är en del av jobbet. Du ska tycka om högt tempo och vara okej med att arbeta utomhus i varierande väder.

För att fungera i tjänsten som valarbetare är det viktigt att du delar Kristdemokraternas värderingar och att du i ditt utåtriktade arbete är väl medveten om att du alltid representerar partiet. Det är ett utåtriktat arbete och därför mycket viktigt att du kan hantera människor på ett bra sätt och att du är duktig på att kommunicera.

Dina kvalifikationer:
– Utåtriktad och social
– Van vid att ta eget ansvar
– Tycker om att jobba i grupp
– Pålitlig och arbetsam
– B-körkort

Kristdemokraterna har styrt Huddinge tillsammans med Moderaterna, Liberalerna och det lokala partiet Drevvikenpartiet de senaste åtta åren, sedan 2010 även med Centerpartiet och sedan 2014 med Huddingepartiet. Kristdemokraterna har i dag två ledamöter i kommunfullmäktige, bland dem finns vårt kommunalråd som också är ordförande i förskolenämnden. Den andre ledamoten är vice ordförande i äldreomsorgsnämnden.

Vid frågor/intresse kontakta valledare Johanna Patricius på telefonnummer: 08 535 301 69 eller e-mail: patricius@kristdemokraterna.se

Vårt valprogram 2018

Bygg bort bristen på bostäder för äldre

Spadtag för Glömstahallen

Förläng tunnelbanan från Skärholmen till Kungens Kurva.

Pinsamt att utländska IT-proffs får lämna Sverige

Rekordstor satsning på förskolan i budget för 2019

Stockholmsfientlig dröjsmål av regeringen

Positiva siffror för förskolan i Huddinge