De kommande fyra åren

Kristdemokraterna, Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet, Drevvikenpartiet, och Huddingepartiet kommer att fortsätta att styra i Huddinge.

– Det känns bra att bygga vidare på ett välfungerande samarbete som haft kraft och förmåga att göra kommunen till en bättre plats att bo och arbeta i, säger Karl Henriksson (KD), kommunalråd och gruppledare.

Vi fortsätter inneha två mandat i kommunfullmäktige. Den nya kommunfullmäktigegruppen kommer bestå utav  Karl Henriksson (gruppledare och kommunalråd) och Stephanie Hansson som ordinarie ledamöter. Dennis Åström Ullström (ersättare i kultur– och fritidsnämnden) och Gorges Barkho (ledamot i grundskolenämnden) som ersättare.

– Det är jättekul att tillsammans med mina kollegor som sitter i kommunfullmäktig få möjlighet att jobba hårt för att förbättra livet för våra medborgare i Huddinge, säger Gorges Barkho (KD), ersättare i kommunfullmäktige.

Från vänster: Christian Ottosson (C), Ingalill Söderberg (DP), Karl Henriksson (KD), Lars Björkman (HP), Daniel Dronjak (M). På affisch: Malin Danielsson (L).

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen

Bygg cykelvägen genom Flemingsbergsskogen

Konceptförskola i Sjödalen

Ny förskola i Skogås

Vill du jobba med KD-politik i Huddinge?

Huddinge representerar i landstinget

KD-Stephanie Enda inkryssade fritidspolitikern i Huddinge