Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Igår valdes Dennis Åström Ullström, 20 till vice ordförande i grundskolenämnden. Dennis studerar på juristprogrammet, har tidigare varit ombudsman i KDU Stockholm och sitter idag som ersättare i både kommunfullmäktige och landstinget. En av hans och Kristdemokraterna i Huddinges viktigaste valfrågor handlade om elevhälsan.

– I valet lovade vi att varje elev ska få kontakt med elevhälsan inom ett dygn och det kommer vi att genomföra denna mandatperiod, säger Dennis Åström Ullström (KD).

Kristdemokraterna menar att människan är en gemenskapsvarelse som utvecklas i relation till andra människor.

–    För att alla elever ska kunna få de kunskaper de behöver måste skolan ta ansvar för elevernas psykiska hälsa. En elev som mår bra kan dessutom lyfta sin omgivning, exempelvis sina vänner och sin familj. Skolan är en plats där relationer är centralt och eftersom vi människor påverkas av varandra är det viktigt att vi snabbt kan hjälpa varje elev så att vi kan bryta negativa spiraler.

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen

Bygg cykelvägen genom Flemingsbergsskogen

Konceptförskola i Sjödalen

Ny förskola i Skogås

De kommande fyra åren

Vill du jobba med KD-politik i Huddinge?

Huddinge representerar i landstinget