Partidistriktsårsmöte 24 mars 2018

Anders Andersson distriktsordförande hälsar oss välkomna till Kalmar för årsmöte

Gudrun Brunegård vår kandidat till Landstingsråd

Jimmy Lord vår riksdagskandidat

Två av oss från Hultsfreds avdelningen Monica Bergh, Lena Andersson övriga som inte fastnade på kort var, Evert Möller, Åke Nilsson, Anders Elgenmark-

Här en del av oss ombud

Vi har presenterat vår valsedel för pressen

KD presenterar valsedel för kommunvalet!

KD toppar med erfarenhet och har Åke Nilsson som etta på valsedeln till kommunvalet. Han är idag 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen och dessutom ordförande i ÖSK och Hultsfreds Bostäder. I övrigt finns i toppen på valsedeln kända namn som idag ofta gör sin röst hörd i kommunfullmäktige genom motioner och inlägg.
Valsedeln innehåller en god spridning av kandidater när det gäller orter i vår kommun liksom olika åldrar och erfarenheter. Det är 11 kvinnor och 11 män och av de 22 kandidaterna är hela 10 nya kandidater, nio helt nya och en av de nya har varit med vid tidigare val längre tillbaa. Vi hoppas och arbetar för ett gott valresultat söndagen den 9 september!

En av de politiska frågor som vi kommer att lyfta fram är behovet av en äldreboendegaranti. Förhoppningsvis kan vi under kommande mandatperiod får fram ett beslut som ger denna trygghet för kommunens pensionärer. Förslaget från vår sida är att den pensionär som fyllt 85 år ska själv helt kunna avgöra om man önskar ett tryggare boende och då välja mellan särskilt boende, trygghetsboende eller äldreboende. Kommunens uppgift är se till att det finns platser och olika boendealternativ med olika servicenivåer, säger Anders Andersson, ordförande i partiavdelningen, i en kommentar efter pressträffen på tisdagen.

På bilden återfinns KD-kandidaterna; fr v Monica Bergh, Lennart Davidsson, Åke Nilsson, Anne-Charlotte Cederberg och Anders Andersson

Valsedel för kommunvalet 2018

Angela Östergren, Hultsfred
Evert Möller, Järnfosen

Kommun och landstingsdagarna i Jönköping 2018

Ebba hälsar oss välkomna till Kommun och landstingsdagarna vi var 7 kommunpolitiker från Hultsfreds kommun bland 1000 andra.

Vi fick ett oväntat besök av alliansens företrädare

Dessa veteraner blev intervjuade och fick dela med sej av sina erfarenheter

Årsmöte med partiavdelningen i Hultsfred

Anders Andersson hälsar välkommen till årsmötet som hölls alla hjärtans dag 14 februari. Här syns en del av deltagarna i Centrum huset Violen i Järnforsen.

vår gäst var Gudrun Brunegård från Vimmerby oppositionsråd i Kalmar läns landsting hon talade om Välfärdslöftet: Tillit och trygghet

Fikastunden är viktig för gemenskapen

Årets vitsippspris gick till Virserums hembygdsförening

Här är motiveringen till priset som har ramats in och överlämnas

Den fina vitsippan får pristagaren också

Sommarträff för lokalavdelningen

Vi besökte det lilla ysteriet Osten & Räven i Lida som hade fantastiskt god ost.

Anders hälsade oss välkomna till sommarträffen

gott fika och vi fick en info om hur och varför Mathilda en Stockholmstjej hade etablerat sej i lilla Lida

Partidistriktårsmötet i Kalmar

Erik Dicksson hälsade oss välkomna till Kalmar