• Festligt i Byn Bro

Kanske en märklig rubrik på marknadsdagen. ”Fest i Byn”! Bro håller på att byggas ut i alla hörn som tillåter det och kan på kort tid öka med tusentals invånare ändå kallar vi det byn?? Dags att byta namn. När jag tänker på alla byar på Gotland som har något hundratal bybor och som alla med sockenindelningen som grund ska fira byns dag, så blir jämförelsen märklig. Men om man jämför med många Europeiska städer så väl också Stockholm en by???

Hur som helst i går var det fest i byn och vi var där.Ganska mycket folk trots att Kultur och Fritid som var samlande arrangör inte kostat på något dragplåster. Bättre var det förr. Åtminstone en huvudattraktion som Mikael Rickfors eller Charlotte Perelli och då blev det fest! Dags för ett rejält omtag.Det är byborna värda.

Fram till KD:s bord kom både ballongintressenter och de som gärna ville vinna matkorgen. En del kommenterade politiken och tog emot både flygblad och tidningar. Ett par berömde vår partiledare en annan lät förstå att rösten skulle inte tillfalla partiet på riksnivå men på kommunal nivå. Så är det med ett politiskt parti och oss som valt att vara politiker. En del gillar det vi gör andra inte. Sammantaget är det viktigt att mötas och för en stund lämna styrelserum och kontor. Alltid är det något man kan lära!

Korgen vanns av vår kollega och konkurrent Lisa Edwards från centerpartiet. De befinner sig i vinnarspåret.