KD arrangerar skräpplockardag 5/5

På söndag 5/5, kl 13.00 kommer Kristdemokraterna i Kalmar, likt föregående år, delta i Nordiska Kusträddardagen. KD:s arrangemang är likt föregående år det enda arrangemanget i Kalmar.

– Vi kristdemokrater älskar vår vackra stad, land och kustmiljö! Tyvärr förstörs vår kustmiljö av plastpåsar, flaskor, fimpar, glasbitar, batterier och burkar som inte plockas upp, och hamnar i havet och våra kanaler. Därför kommer KD också i år delta i Nordiska kusträddaredagen och röja upp längst med kusten och Kalmars kanaler, säger Mats Wåhlin (KD), ledamot i Vatten- och miljönämnden.

– Nedskräpningen av våra hav är ett av vår tids största miljöproblem. Vi deltar i Nordiska kusträddardagen för att vi har ett gemensamt ansvar att ta hand om vår vackra stad. Vi har ju inte bara ärvt den av tidigare generationer – vi har också ”lånat” det av våra barn. Det är upp till oss att se till att lämna över det bättre än vi fick det! Det kallar vi kristdemokrater förvaltarskapstanken, avslutar Christopher Dywik, Gruppledare KD Kalmar och ledamot i Water Forum (Arbetsgrupp för vattenfrågor inom EuroRegion Baltic). Och understryker att alla som vill sluta upp med KD och röja samlas på parkeringen mitt emot Sylvanderparken 13.00 på söndag.

Anmäl dig till skräpplockardagen på Facebook.

Sluta straffbeskatta landsbygden

Nej till 21-meters mast i centrala Ljungbyholm

Mer svensk- och närproducerad mat på våra skolor

KD-glädje över räddad Cellgrav

Förebyggande insatser är de viktigaste av insatser

Hur återställer vi trygghet och säkerhet i Berga centrum?

Dags att släppa planerna på ett P-hus i cellgraven?

NEJ till hotell som skymmer Kalmar slott

Gör Kvarnholmen vackrare och mer tillgängligt

M/KD-budget – det bästa för Kalmarbygdens barn