Kom och lyssna till Jimmy Loord

Välkomna

kristdemokraternas-logotypKristdemokraterna

Kom och lyssna till riksdagsman Tuve Skånberg

Kära vänner och kristdemokrater – medlemmar i
Karlshamns partiavdelning.

Kanske lite överraskande med medlemsbrev såhär års.
Två anledningar till detta brev. A/ Rapport från årsmötet.
Vi hade ett bra årsmöte i Sölvesborg den 6 febr. Det var meningen att Marcus
Birro skulle kommit men han blev sjuk. Då fick vår distriktsordförande
Ann-Louise Trulsson rycka in. Hon höll ett inspirerande anförande och sen hade vi
ett långt intressant samtal om aktuella frågor. Själva årsmötet var odramatiskt
med idel omval. Att ni inte sett något i tidningarna om detta beror inte på mej
utan på tidningarna.
B/ I år är det vi i Karlshamn, som bjuder in till distriktsstämman – nu heter den partidistriktsårsmöte.

KOM OCH LYSSNA TILL
Riksdagsman TUVE SKÅNEBERG,
Skillinge
KRISTOFFERKYRKAN, Christopher Schrödersgat. 21
Lörd den 19 mars, 2016. Kl. 14.00
AKTUELLT FRÅN RIKSDAGEN
FRÅGESTUND – SERVERING – LOTTERI
Kristdemokraterna i Karlshamn
STYRELSEN

NU KU-anmäler KD Margot Wallström

Kristdemokraterna KU-anmäler Margot Wallström efter lägenheten från Kommunal.

Nu vill de ha svar av utrikesministern: Vad har hänt?

– Jag tycker att det är olämpligt att hon har försatt sig i den beroendeställningen, säger KD:s bostadspolitiska talesperson Caroline Szyber.

Även Moderaternas Ewa Thalén Finné KU-anmäler utrikesministern.

ANNONS:

Det skandalomsusade fackförbundet Kommunal ordnade en hyreslägenhet i Stockholms innerstad åt utrikesminister Margot Wallström (S). Tanken var att Wallström skulle ha tillgång till lägenheten under sin tid som utrikesminister – ett kontrakt Wallström, som kan utredas för mutbrott, nu sagt upp.

Men utredning kan komma från fler håll än riksenheten mot korruption. Riksdagskollegerna Kristdemokraterna har nämligen anmält Margot Wallström till konstitutionsutskottet.

– Ja, precis. Det stämmer. Det har vi precis gjort, säger partiets pressekreterare Johanna Jämstorp.

– Det är på grund av att vi tycker att det saknas en hel del svar på hur det egentligen har gått till. Vi vill att KU ska se över det, helt enkelt göra en granskning så att vi får alla svar på bordet, säger Johanna Jämstorp vidare.

Det är Kristdemokraternas bostadspolitiska talesperson Caroline Szyber som har lämnat in KU-anmälan, som stöds av partiledningen.

Fler frågor än svar

– Jag tycker att det är olämpligt att hon har försatt sig i den beroendeställningen som hon har gjort genom att ta emot en lägenhet av en intresseorganisation eller fackförening, säger Caroline Szyber.

Att en förundersökning om mutbrott kan inledas ser KD som mycket allvarligt.

– Även om det inte startas så är det olämpligt. Hon är ju chef för utrikesdepartementet som också har hand om biståndsfinansieringen, och Kommunal har en biståndsorganisation som får pengar.

– Nu har vi gjort en KU-anmälan eftersom vi vill ha ett antal frågor besvarade. Framför allt då vi inte tycker att utrikesministerns svar har varit speciellt mycket till svar. Jag får fler frågor än svar när hon gör intervjuer, säger Caroline Szyber.

Även Moderaterna anmäler

Folkmord på Kristna

Bild Lars AdaktussonEU-parlamentarikern Lars Adaktusson har arbetat ihärdigt för att få förföljelserna av kristna att erkännas som folkmord av EU (här 2014 utanför parlamentsbyggnaderna i Strasbourg). Foto: FREDRIK PERSSON / TT

”Stark markering om att det är ett folkmord”

Ett delmål i kristdemokraternas arbete med att få förföljelsen av kristna att kallas för folkmord uppnåddes under onsdagen i Strasbourg.- Det känns fantastiskt, det verkar nu finnas stöd i alla partigrupper, säger parlamentarikern Lars Adaktusson, som drivit frågan.

av Inger Alestig

/socialcount?sharedUrl=http://www.dagen.se/stark-markering-om-att-det-är-ett-folkmord-1.677454 1420

21 januari 2016

INBJUDAN till ÅRSMÖTE

Lördagen den 6 februari kl 11.00 i FURULUNDSSKOLAN,
AULAN, Yndevägen 2, Sölvesborg.Marcus Birro

Men först….
LYSSNAR VI TILL  MARCUS BIRRO  Författare, debattör
Han talar över ämnet

Var trogen ditt
hjärta!

Stå upp för det
du tror på!
FRÅGESTUND  –  SERVERING  –  LOTTER

>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<
ÅRSMÖTESFÖRHANDLINGAR BÖRJAR CA KL 12.30

MEDLEMSAVGIFTEN ÄR OFÖRÄNDRAD 200 KR.

Använd bifogat inbetalningskort!

DU ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN!

BJUD GÄRNA MED NÅGON!

PRENUMERERA PÅ VÅR
TIDNING
POLETIK

Ring Tel. 0733-40 93 20

Dan Munther
ordförande

Landets bästa elljusspår finns i Asarum

I Asarum finns nu ett av Sveriges bästa elljusspår i Korpadals/Stenbackaskogen. Spåret är smart byggt som en 8. Där ena hälften är funktionsanpassad. Den andra hälften är tuffare och därmed alldeles utmärkt för träning. Sammanlagd längd ca 3 km. Eftersom jag själv går den så gott som varje dag ser jag att det är redan många som går slingan och det är bara lovord hur fin den är. Bra jobbat av Karlshamns kommun. I anslutning till motionsspåret föreslår jag att Karlshamns kommun anlägger ett utegym. Med utegym menas träningsredskap som finns tillgängliga utomhus, är gratis och öppna för allmänheten gammal som ung. Här kan du arbeta med den egna kroppsvikten men även med extra vikter. Jag har i tidigare insändare och medborgarförslag föreslagit att en spontanidrottsplats anläggs i södra delen av Asarumsdalen. Eftersom Asarum är lika stort som Karlshamn borde det finnas möjligheter för Asarums ungdomar att utöva aktiviteter på hemmaplan
Lennart Ung

Kristdemokraternas distriktsstämma lördag den 21 mars, kl. 14.00 Kulturhuset i Ronneby

AronModigDags för DISTRIKTSSTÄMMAN

För Blekingedistriktets

Kristdemokrater

KOM OCH LYSSNA TILL

Riksdagsledamot

ARON MODIG, från Göteborg

i KULTURCENTRUM, Kallingevägen 3  RONNEBY

Lörd den 21 mars, kl 14.00

Presentationav ARON MODIG:

Aron Modig, född 13 juni 1985 i Söderhamn, Gävleborgs län, är en svensk ekonom och politiker. Han är sedan valet den 14 september 2014 riksdagsledamot från Göteborgs kommun.

Under åren 2011-2013 var Modig förbundsordförande för Kristdemokratiska ungdomsförbundet (KDU) och därmed ledamot i Kristdemokraternas partistyrelse. Åren 2008–2010 var han förbundsordförande för Kristdemokratiska Studentförbundet.

År 2013 rankades Modig av Veckans Affärer som nummer 19 av näringslivets 101 supertalanger. 2014 sprang Modig Stockholm Marathon på 3.08 timmar.[

Under ett av sina besök på Kuba, i juli 2012, skadades Modig i en bilkrasch. I kraschen omkom grundaren av kristdemokratiska MCL, Movimiento Cristiano Liberación, Oswaldo Paya och Harold Cepero, ordförande för rörelsens ungdomsförbund. Syftet med besöket var bland annat att överlämna pengar till familjer vars familjeförsörjare sitter fängslade av politiska skäl   (Wikipedia).

FRÅGESTUND – SERVERING – LOTTERI

Stämmoförhandlingar