• Trevliga möten på marknaden

Kristdemokraterna i Knivsta tillsammans med Moderaterna, Centern och Folkpartiet.

Lördagen den 16:e maj var det dags för den årliga marknaden i Knivsta. Alliansen hade ett gemensamt tält för att möta kommuninvånarna och lyssna på deras åsikter.

Under de sex timmar som tältet var bemannat ägde många trevliga möten rum med såväl unga som äldre som ville ge sin syn på hur Knivsta ska utvecklas eller passa på att ha ett samtal med de politiker som fanns på plats i tältet.

Här fanns också olika broschyrer med information om de politiska mål som allianspartierna har för Knivsta samhälle när det gäller skola, omsorg och stadsbyggnad.

Jag tycker att det var både roligt och lärorikt att träffa alla Knivstabor som var ute och njöt av det vackra vädret och besökte marknadsstånden. Jag fick lyssna på olika synpunkter vilket var intressant och givande, säger Per Lindström, ordförande i KD:s lokalavdelning i Knivsta, som ser fram mot ett fortsatt gott samarbete inom Alliansen för Knivstas bästa.