Kristdemokraterna kommer att göra skillnad i svensk politik!

Lördagen den 22 mars höll Kristdemokraterna i Kronoberg stämma på Öjaby Herrgård.
Ett 60-tal kristdemokrater från hela länet var samlade och stämman inleddes med att Sara Skyttedal, partiets toppkandidat till riksdagen, höll ett anförande under dagen med fokus på Kristdemokraternas bidrag i svensk politik och familjernas roll i samhällsbygget.

”Vi är partiet som starkast tar ställning för familjen. Familjepolitiken är inte ett perifert politikområde. Starka familjer krävs för att bygga ett samhälle som håller samman och är en förutsättning för att andra områden i samhället ska fungera”, säger Sara Skyttedal.

”Vi utmanar både vänsterns vulgära tolkning av solidaritet och liberalers naiva tro på individen. Vi tror på att stärka de naturliga gemenskapernas roll. Vår politik för en flexiblare barnomsorg, mer tid för barnen och skattesänkningar för familjer skapar förutsättningar för ett bättre samhälle” avslutar Skyttedal.

Sara passade också på att meddelade länets kristdemokrater att hon kommer att flyttar till Växjö i maj. Efter att Sara slutade gymnasiet 2006 flyttade hon från Växjö till Haninge, men under valrörelsen kommer hon vara på plats i Kronoberg igen.

”Jag ser fram emot en intensiv valrörelse i Kronoberg. Tror det är oerhört viktigt att vara närvarande i länet för att genomföra detta på ett bra sätt. Därför känns det riktigt kul att jag hittat en lägenhet i Växjö”
Sara Skyttedal

För mer information: