Angående kvällens partiledardebatt i SVT.

Ikväll gjorde Ebba Busch Thor sin första partiledardebatt, och hon gjorde det med bravur. Såpass bra att hon till och med vann debatten tämligen stort enligt en mätning i Aftonbladet, som ni finner här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21566411.ab. På social medier, som Twitter och Facebook, har även kommentarerna varit mycket positiva. Marcus Oscarsson, politisk kommentator på TV4, skriver bland annat i ett inlägg på sin Facebook-sida: ”Ebba får MVG för sin första TV-debatt i detta format.”

Vi ifrån Kristdemokraterna i Kumla vill gratulera Ebba till en mycket väl genomförd debatt. Vi vill även gratulera partiet (och även KDU) till ett väldigt lyckat och väl genomfört riksting. Decemberöverenskommelsen är borta och vi säger nu tydligt JA till att gå med i försvarsalliansen NATO. Kristdemokraterna har fått den nytändning som vi hoppades på, och nog även var i visst behov av. Framtiden ser ljus ut. Nu kör vi!