Detta är våra nya kommunfullmäktige ledamöter

Sara Unosson och Jörgen Nilsson har nu tagit plats i Kommunfullmäktige

KD växer bli en i gänget du med

Vill du vara med och påverka i ett parti som står upp för familjen och vallöftena, då är detta ett parti för dig

Förtroendeuppdrag i Kommun och Landsting

Nu är alla nämnder klubbade. Vi har fått bra platser i nämnderna. Ordinarie plats i Kommunstyrelsen och Socialnämden, samt ersättare i Barn och ungdom, och i Kultur och utveklingsnämden

Vad vill vi Kristdemokrater

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Vi i Laholmsavdelningen är glada att vi fick igenom två motioner som ska vidare till rikstinget i höst.

Den ena handlar om att dom äldre som får vård ska vara säkra på att dom som ger vården inte har onda aningar. Detta är även något vi gick till val på som börjar sin resa här.

Den andra som är skriven tillsammans med en partikollega ifrån Hudiksvall. Denna handlar om hur man ska kunna få den internationella åkeri näringen en mer likvärdig i konkurrensen med den nationella. Detta med en koldioxidbaserad vägslitageavgift.

VI LOVAR INTE ALLT, MEN VI HÅLLER VAD VI LOVAR
... See MoreSee Less

View on Facebook

I går så var vi på en välbesökt vår stämma med talare och Hallands partistyrelses årsmöte som Falkenberg hade anordnat. David Lega berättade om den kommande EU valrörelsen och om hur vår politik i Bryssel ska utformas. Extra roligt var att våra motioner ifrån Laholm gick igenom och kommer att komma upp till Kristdemokraternas riksting i November. Den ena handlar om hur man ska kunna säkerställa att våra äldre får samma säkerhet i vårdande som våra barn skyddas ifrån kriminella i sin närhet. Den andra handlar om en koldioxid baserad skatteväxling som gör att konkurrensen mellan Internationella och internationella blir mer jämlik. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Uttalande vid Kristdemokraterna i Laholms partiavdelningsstämma.

Knäreds Vårdcentral måste vara kvar!

Knäred är en av de utvecklingsorter som Laholm kommun särskilt har pekat ut för framtida satsningar. Fler bostäder, utbyggd barnomsorg, modernt äldreboende, företagssatsningar, inlandsturism, fast järnvägsförbindelse och mycket mera.
Grundförutsättningar för detta är en fungerande social service med vårdcentral, postförbindelser, goda kommunikationer, dagligvaruhandel med mera. De besked, som nyligen lämnats av företaget Helsa om neddragningar vid Knäreds vårdcentral, går stick i stäv med de planer som Laholms kommun har för orten. Samtidigt ifrågasätter vi om detta inte är ett avtalsbrott med Region Halland om vårdutbudet i Knäred. Kommunen har också ett ansvar att agera för att säkra vårdcentralen i Knäreds framtid, lämpligen genom kontakter med Region Halland.
För oss Kristdemokrater är det självklart att vård ska ges nära medborgarna. Därför måste en långsiktigt lösning tas fram för att Knäreds Vårdcentral ska vara kvar!

Laholm 2019-03-08
Lars Gustafsson, ordförande
... See MoreSee Less

2 weeks ago