Detta är våra nya kommunfullmäktige ledamöter

Sara Unosson och Jörgen Nilsson har nu tagit plats i Kommunfullmäktige

Förtroendeuppdrag i Kommun och Landsting

Nu är alla nändes och förtroende uppdrag klubbade och klara. Vi har fått till en bra spridning i både kommun och landsting, vilket borgar för att vår Kristdemokratiska politik kommer att göra avtryck. Lars Gustafsson: Ordf. Psykiatrinämnden. Region Halland Led. Regionfullmäktige. Region Halland Led. Hallandstrafiken. Region Halland Led. Kommunstyrelsen. Laholms Kommun Ersättare Kommunfullmäktige. Laholms Kommun Sara Unosson: Led. Kommunfullmäktige. Laholms Kommun Led. Socialnämnden. Laholms Kommun. Jörgen Nilsson: Led. Kommunfullmäktige. Laholms Kommun Ersättare Kultur och fritid. Laholms Kommun Helene Nilsson: Ersättare Kommunfullmäktige. Laholms Kommun. Ersättare Barn och ungdom. Laholms Kommun. Malin Karlsson: Led. Laholmsnämnden. Region Halland Lennart Hansson: Ersättare Kultur och skola. Region Halland

Vad vill vi Kristdemokrater

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

7 days ago