Aktiva kristdemokrater

Aktiva kristdemokrater motionerar

LINDESBERG. Kristdemokraterna i Lindesberg är aktiva och har i dagarna inkommit med två motioner till kommunfullmäktige. Den ena om att kommunen bör handla lokalproducerade livsmedel och den andra om husvagnsparkering.

Kristdemokraterna Ingrid Åberg och Sven Öberg har undertecknat en motion om att kommunen bör handla lokalproducerade livsmedel till tillagningsköken inom skola, vård och omsorg. De båda kristdemokraterna skriver i sin motion att de anser det vara en dubbelmoral att köpa exempelvis griskött från länder där köttet produceras med metoder som inte är tillåtna i Sverige.

Den andra motionen, undertecknad av ordföranden Ingrid Åberg, handlar alltså om parkeringsplatser för husvagnsekipage, något som idag saknas i Lindesberg och som Åberg ser som en brist.

Kristdemokraterna föreslår därför att delar av kvarteret Bulten passar utmärkt för dessa P-platser och man betonar att man inte menar nattuppställning eller camping med sitt förslag. I förslaget ligger också skyltning så att ingen ska avstå att stanna till i Lindesberg.

Från 24i