Engagera dig, var med och kampanja inför EP-valet!

VILL DU VARA MED OCH ARBETA FÖR ETT LAGOM EU TILLSAMMANS MED OSS?

Som medlem i vårt parti kan du engagera dig på många olika sätt. I maj kommer Kristdemokraterna i Linköping  t.ex. att anordna flera utåtriktade kampanjer och aktiviteter där vi kommer att föra ut kristdemokratisk politik. Hos oss har du möjlighet att engagera dig genom punktinsatser eller så kan du bara vara stödmedlem och dela samt gilla några inlägg på vår Facebook-sida (@KDlinköping) ibland. Du bestämmer själv hur du vill att ditt engagemang ska se ut. Vill du engagera dig eller hjälpa till på våra utåtriktade kampanjer under EP-valrörelsen? Hör i så fall gärna av dig till oss på: linkoping@kristdemokraterna.se

Den 26:e maj har du möjlighet att göra din röst hörd, för vilket typ av EU-samarbete du vill ha.

Brunchmöte 13/4

KRISTDEMOKRATERNA I LINKÖPING INBJUDER TILL BRUNCHMÖTE

Tema ”Näringslivsutveckling”
Vi gästas av Pia Carlgren, näringslivsdirektör, Linköpings kommun.

Tid: Lördag 13 april kl. 10.30-12.00

Plats: KS-salen, Stadshuset, Storgatan 43, 582 23 Linköping

Lättare brunch serveras.

Anmälan senast 11/4 till denise.cassel@kristdemokraterna.se, glöm inte att ange ev. behov av specialkost.

Medlemsmingel 11/3

MEDLEM? HÄNG MED PÅ MINGEL

Kristdemokraterna i Linköping bjuder in till medlemsmingel 11 mars kl 19.00 på The Horse & Hound, Storgatan 39D, 582 23 Linköping.

Det kommer att finns möjlighet att köpa mat och dryck, men man är också välkommen bara för umgänget. Vi uppmanar speciellt dig som är ny medlem att komma, men alla medlemmar är givetvis varmt välkomna!

Meddela gärna vår politiska sekreterare denise.cassel@kristdemokraterna.se huruvida du kommer eller inte.

Välkommen!

Motionsstuga 28/2

GÖR DIN RÖST HÖRD. SKRIV EN MOTION TILL RIKSTINGET 2019

Kristdemokraterna i Linköping vill ha in så många medlemmars åsikter som möjligt och kommer därför att hålla en motionsstuga den 28 februari kl. 18.00 på distriktskansliet, Gränden Duvan 2, 582 22 Linköping. Vi uppmanar er alla som har idéer och tankar som behövs i det kristdemokratiska arbetet att komma till motionsstugan.

Under kvällen kommer vårt kommunalråd Sara Skyttedal, vårt regionråd Per Larsson och vår ordförande Magnus Engström berätta om hur man skriver slagkraftiga motioner som får genomslag. Vi bjuder på kaffe och smörgås.

Anmälan senast 27/2 till vår politiska sekreterare Denise Cassel via mail denise.cassel@kristdemokraterna.se

Välkommen!