• Denise Cassel blir nytt kommunalråd

Bild: Johnny Gustavsson

På Kristdemokraterna i Linköpings partiavdelningsstyrelsemöte måndagen den 19 augusti valdes Denise Cassel att efterträda Sara Skyttedal på den kommunalrådspost i Linköping som partiet innehar. Formellt kommer Cassel att tillträda 2 september. Denise Cassel är 28 år och ingår i den lokala kommunfullmäktigegruppen och är idag ledamot av bygg- och miljönämnden. Hon är född i Linköping men uppvuxen på Costa del Sol i Spanien. Hon har bott i Linköping sedan 2010.

Cassel har en bakgrund som lärare i spanska, engelska och SvA men har under de senaste åren arbetat som politisk sekreterare åt Kristdemokraterna i Linköping och dessförinnan i Norrköping, ett jobb som hon nu lämnar för att kunna ägna sig på heltid åt kommunalrådsposten.

– Det känns fantastisk kul att få styrelsens förtroende att leda det kommunpolitiska arbetet. Jag brinner för många frågor och för mig kommer människan alltid att gå före det politiska systemet. Kommunen har ett ansvar att klara av sina måsten innan man tar itu med önskemål. Måsten är att välfärdens kärnuppgifter så som omsorg, skola och utbildning håller hög kvalitet. Önskemål är att utveckla Linköpings kommun på ett sätt som gör den attraktiv att leva och verka i. Privatpersoner, föreningsliv och företag ska vilja etablera sig här säger, Denise Cassel.