• Kristdemokraternas kommunala företrädare 2019-2022

KD:s toppkvartett. Från vänster, Per Larsson, Liselotte Fager, Sara Skyttedal och Magnus Engström.

Kristdemokraternas kommunala företrädare 2019-2022

Kristdemokraternas laguppställning i Linköpings kommun för mandatperioden 2019-2022 är nu helt klar. Våra valframgångar gör att vi får större chans att genomföra vår politik och ger fler kristdemokrater på tunga poster.

– Vi är mycket glada och stolta att kunna presentera en stark laguppställning för Kristdemokraterna i Linköpings kommun. Här finns en stor bredd av olika erfarenheter och bakgrund, unga och lite äldre, helt nya förtroendevalda, de som har lång erfarenhet och ett par som gör comeback. Yngst är Amanda Olsson, 19 år, som blir ny ersättare i Bygg- och miljönämnden, och äldst är Lars Eklund, 76 år, en gång Kristdemokraternas första kommunalråd i Linköping 1991-1994, som blir ledamot i Tekniska Verken AB. Vi tror att den 26 personer starka laguppställningen ger Kristdemokraterna goda förutsättningar att bidra på ett bra sätt i det nya Alliansstyret i Linköping, säger Per Larsson, Nomineringsgruppens ordförande.

Vid frågor kontakta:

Sara Skyttedal (KD)