Vi värnar valfrihet i äldreomsorgen

Äldreomsorgen med hemtjänst och särskilda boenden är väl utbyggd. De äldres möjlighet att själva välja omsorg efter önskemål och behov är emellertid begränsad. Den enskildes möjlighet att besluta över sin vardag bör inte upphöra då man går i pension. Det bör till exempel vara ett fritt val för alla som nått en viss ålder att själva avgöra om de vill flytta till ett särskilt boende.

Näringslivet är viktigt för en god välfärd

Genom att stötta och uppmuntra företagande i hela kommunen bidrar vi till skatteintäkter som kan användas för skola och omsorg. Vi vill värna om sunda kommunala upphandlingar med långsiktiga ambitioner.

Kärnverksamhet istället för skrytbyggen

Vi vill inte att Ljungby kommun ska bygga sig till en plats på kartan utan att vara det genom att vara duktiga på kommunens kärnverksamhet istället för skrytbyggen. Skatten ska gå till god vård, bra skola och en äldreomsorg våra äldre kan lita på. Fungerar dessa saker väl bör man fråga sig om skatten inte bör sänkas så att fler har jobb och fler kan få pengarna att räcka till i vardagen – en välfärd nog så viktig som den offentliga.

Nyheter från Kristdemokraterna Ljungby

Följ oss på sociala medier

Ursula von der Leyen valdes igår till ny ordförande för EU-kommissionen. Ett mycket bättre val än favorittippade socialdemokraten Frans Timmermans. Kristdemokrat och ett riktigt stadigt CV. Önskar henne stort lycka till och ser fram emot diskussioner om #lagom framöver!

I jakten på makten har S sålt ut jämställdheten till genusteoretikerna i MP och lagt ut den ekonomiska politiken på entreprenad hos C. Men vi har inte glömt deras svek mot välfärden, skriver @BuschEbba

Rut Björkström ny gruppledare i kommunen http://wp.kristdemokraterna.se/ljungby/rut-bjorkstrom-ny-gruppledare/

Susanna Tingbratt lämnar politiken i Ljungby http://wp.kristdemokraterna.se/ljungby/susanna-tingbratt-lamnar-politiken-i-ljungby/

Load More...

KD Ljungby på Facebook

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: (#10) To use "Page Public Content Access", your use of this endpoint must be reviewed and approved by Facebook.
Solution: See here for how to solve this error
  • Följ oss på sociala medier: