Val resultat 2014

Kristdemokraterna gick framåt i Lycksele men då kommunen som helhet har minskat antalet ledamöter i kommunfullmäktige från 41till 31 så tappade vi ett mandat. Socialdemokraterna tappade 7, Moderaterna 1 och Folkpartiet 1. Fördelningen i kommunfullmäktige blev följande. (s) 13 (m)6 (kd)3 (fp)3 (v)3 (c)2 (sd) 1.                                                                                                                           Våra valda är Roland Sjögren, Betty-Ann Nilsson och Kurt Forslund. Ersättare blir Carina Nygren och Håkan Lindgren.

I Landstingsvalet blev Betty-Ann Nilsson invald i landstinget.

Valupptakt

Den 10/8 kl 16.00 träffas vi hos Nygrens i Umgransele. Vi grillar mat och och själva inför valet. Tag med det du vill grilla kött, fisk, vegetariskt så håller vi med potatissallad, grönt, dricka och fika.

Vi samtalar om de viktigaste Kd frågorna inför valet i kommun, landsting och riks, under lättsamma former. Vi beräknar sluta vid 19 tiden, men för den som vill fortsätter vi med bastu och bad, eller eftersnack inomhus. Vem vet vi kanske får höra Kurt & Roland sjunga och spela  🙂

Semester

Vi önskar alla medlemmar och sympatisörer en trevlig semester med välbehövlig vila och uppladdning inför höstens arbete.