• Politik för Malmö

Malmö är en fantastisk stad med ett fantastiskt näringsliv, i centrum för Öresundsregionen med Köpenhamn ett stenkast bort och en atmosfär för både det pulserande citylivet och det lugnare bylivet. Malmö har alla möjligheter att fungera och vara möjligheternas stad. Ändå är det något som inte fungerar. Trots alla förutsättningar så har Malmö landets högsta arbetslöshet, en otrygghet som påverkat staden länge, en äldreomsorg i botten och en evigt påträngande storskalig förtätning för att bygga storstadsdrömmar om Malmö. Vår stad behöver ett nytt politiskt styre. Ett styre där Malmöborna är i centrum för utvecklingen av vår stad.

Socialdemokraterna har styrt Malmö under 94 av de senaste 100 åren, sammanlagt 28 år i rad utan något avbrott. Resultatet är tydligt. Detta val är avgörande för om vi ska få Malmö på rätt riktning igen. För det behövs ett nytt styre. Vi kristdemokrater är garanten för ett maktskifte i stan. Utan oss blir det inget nytt styre. Medan vi sett under de senaste åren hur andra partier svajar när det väl kommer till kritan om huruvida det ska bli ett maktskifte är vårt löfte till Malmöborna: Vi kommer i alla lägen stå upp för ett maktskifte i Malmö.

Till vänster  finner du vårt valmanifest för kommande mandatperiod. Där finns våra förslag för att få Malmö i rätt riktning och för att ge Malmö den nystart vi behöver som stad.

Vill du som Kristdemokraterna i Malmö ha ett

TRYGGARE      SNYGGARE      BÄTTRE

MALMÖ

Glöm då  inte att rösta för ett maktskifte även i kommunvalet den 11e september.

Martin Hallander
    Kommunalrådskandidat för KD Malmö