• Tack, Markaryd!

Resultatet i valet till kommunfullmäktige i Markaryd blev överväldigande. Det har varit svårt att föreställa sig att vi skulle kunna upprepa de fantastiska siffrorna från valet 2006. Men när alla valdistrikten var räknade på måndagen kunde vi konstatera att Kristdemokraterna i Markaryd till och med ökade sitt väljarstöd med en halv procent till fantastiska 44,7%!

Vi kommer under den kommande perioden att få 16 mandat i kommunfullmäktige. Detta är visserligen ett mandat mindre än vi har idag, men då måste man beakta att vi minskat antalet platser i fullmäktige under nästa period med fyra. Med 39 mandat hade vi, med samma valresultat, faktiskt ökat från 17 till 18 mandat.

Det kommer att ta tid att smälta det här, men det är en fantastisk känsla att ännu en gång få ett så stort stöd och därmed en bekräftelse på att vi förvaltat det förtroende vi fått. Just nu vill vi bara uttrycka vårt stora och innerliga TACK till alla väljare i kommunen för att ni har gett oss ert stöd. Vi lovar göra vårt yttersta för att förvalta det så klokt och förnuftigt vi kan – för Markaryds kommuns bästa! Tack ska ni ha!