• Välbesökt kick-off för KD i Markaryd

Stämningen var på topp när 25-30 kristdemokrater från partiavdelningen i Markaryd samlades idag på Ekebackens Hotell & Konferens för en kick-off inför valåret 2018. Distriktets förstanamn på valsedeln till Riksdagen, Patrik Åkesson från Växjö, höll ett inspirerande anförande om sin bakgrund och vägen fram till sitt politiska engagemang. Patrik kommer att bli en positiv kraft i valrörelsen med sina kontakter inom näringslivet och sportvärlden. Han driver fortfarande ett par företag och var som sportchef i Växjö Lakers en bidragande kraft till att laget idag är bland de bästa i SHL. Patrik berättade också att familjepolitiken och företagarfrågorna ligger honom varmt om hjärtat och han lovade stötta partiavdelningen i Markaryd i den kommande valrörelsen.

Bengt Germundsson, ordförande i partiavdelningen, berättade därefter om kristdemokratisk ideologi och den värdegrund partiet står på och som utgör grunden för vårt politiska engagemang. Han redovisade också huvuddragen i den valplan partiet lokalt kommer att arbeta efter och kunde även berätta att Kristdemokraterna i Markaryd så här långt har uppfyllt 17 av de 22 vallöften partiet gick till val på. Fyra av de övriga vallöftena är på god väg att uppfyllas medan endast ett sannolikt inte kommer att hinna uppfyllas under den här mandatperioden.

Slutligen blev det en inspirerande diskussion under gruppledaren Samuel Wombells ledning då deltagarna lyfte fram en rad förslag till frågor att arbeta vidare med som inriktning för partiets politik i Markaryds kommun under de kommande åren.

Dagen avslutades med en middag och av kommentarerna att döma var deltagarna mycket nöjda och inspirerade över dagen. Det bådar verkligen gott för den kommande valrörelsen!