• KD vill göra EU lagom igen

MVT Debattartikel EU bör söka sig tillbaka till sitt ursprungliga syfte, att skapa fred och välstånd med en gemensam värdegrund, skriver Erik Forslund (KD).

Kristdemokraterna vill röra sig tillbaka till EU:s grundläggande syfte – att skapa fred. Den grundläggande orsaken till det europeiska samarbete som idag är Europeiska Unionen var en sönderslagen kontinent som under ett fåtal decennier varit centrum för två världskrig. Detta var resultatet av en tid präglat av ideologiska urspårnin...

• EU ska vara lagom

KD tycker att EU ska vara lagom. Och tänk – det tycker vi också. EU ska fokusera på frågor som kräver gemensamma lösningar och hålla sig borta från sådant som sköts bättre på nationell nivå. Att kämpa för ett lagom EU är att värna unionen.

Du kan rösta under perioden 8 maj – 26 maj. – Rösta för ett lagom EU.

EU-Valets förtidsröstning sker mellan den 8-26 maj 2019 Läs mer: Valmyndigheten || Förtidslokal || Motala kommun ||

KD växer mer än något annat par...

• Öppet möte för Västra Östergötland

Gemensamt möte för Motala, Vadstena, Mjölby, Boxholm och Ödeshög Ämne: EU och integration Gäst: Hans Eklind, riksdagsledamot, sitter i socialförsäkringsutskottet, ledamot och arbetsmarknadsutskottet, suppleant