Håll utkik efter reklamutskick!

Nu har vårt hushållsutskick kommit ut till hushållen. Det kommer med reklambladet Svepet, så kolla en extra gång bland reklamen. Om du av någon anledning råkat lägga bort vårt valprogram innan du hunnit läsa det, så kom förbi i valstugan och hämta ett nytt eller kontakta Anna-Karin Lundberg så ordnar vi att du får det.

Göran på besök!

IMG_8649

Göran Hägglund var under torsdagen på besök i Umeå, där han höll tal inför ett hundratal besökare. Därefter bjöds det på nybakade bullar och medborgare fick chans att ställa frågor till honom vid Umeås valstuga. Vi från Nordmaling var där och hejade på!

Lekplatsröjardag

DSC_0979

Den 26 Juli anordnade vi en uppröjning av en lekplats i Rundvik. Lekplatsen hade växt igen , och efter att vi frågat kommunen bjöd vi in kvarteret att hjälpa till att få barnens stora sandlåda att bli fin igen. Det bjöds på fika och lekplatsen blev mycket fin.

Marknad i Nordmaling

DSC_0854

18-19 juli medverkade vi på Nordmalings hemvändarmarknad, som lockade många besökare. Kristdemokraterna fanns naturligtvis på plats där vi informerade om vår politik, delade ut sommartidningen, bjöd på frukt och vatten till törstiga marknadsbesökare. KDU representerades av Charlotta Enqvist som också är andranamn på riksdagslistan. Under lördagen fanns Birgitta Nordvall på plats, som är gruppledare på Landstinget och förstanamn på landstingslistan.

Bli medlem!

Göran HägglundBrinner du för samma frågor som jag?

Jag valde att gå med i Kristdemokraterna för att jag ville förändra samhället. Familjerna behövde mer makt och staten mindre, tyckte jag. Jag ville också arbeta mot rasism och kommumnism, för frihet och medmänsklighet. Idag har vi kommit en bra bit i den riktningen. Valfriheten har ökat samtidigt som välfärden har blivit starkare. Det visar att politiskt arbete är viktigt och gör skillnad.

Jag hoppas att du vill göra samma val som jag gjorde en gång, och bli medlem i Kristdemokraterna. Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på, och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

>>> BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

GÖRAN HÄGGLUND