• Vi söker vik.politisk sekreterare

Vår politiska sekreterare Elvira ska vara föräldraledig och vi söker nu en stand in som är motiverad för att vara med och fortsätta arbetet med att ta ansvar i Norrköping, och vara en del i det förberedande arbetet i partiet inför valet nästa år.

Du får garanterat ett roligt, utvecklande och utmanande arbete tillsammans med kommunalråd, övriga politiska sekreterare och vårt parti.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara analytisk, resultatinriktad och kunna arbeta självständigt. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna men medlemskap är inget krav. Som sökande måste du var samarbetsinriktad och tycka om att ge service samt ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor. Arbetet kräver förmåga att ta egna initiativ och att planera sin egen tid utifrån specifika mål. Möjligheten att själv påverka och utveckla tjänsten och arbetssättet är stor. Du har förståelse för och helst erfarenhet av den politiska tjänstemannens roll.

Erfarenhet av kommunikation och grafiska kunskaper är meriterande.

Tjänsten är på 50 % med början 1 aug 2017, anställning 6 månader med möjlighet till förlängning.

För mer info kontakta gruppledare Eva-Britt Sjöberg, eva-britt.sjoberg@kristdemokraterna.se eller telefon 0767-62 03 53.

Ansökan med CV och referenser ska vara oss tillhanda senast den 26 april 2017. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka ansökan på e-post till norrkoping@kristdemokraterna.se