39. Jesper Haglund

Jesper Haglund, kandidat till Europaparlamentet. Jesper är 44 år, uppvuxen i Nyköping och har studerat och arbetat med EU-frågor sedan 1994. Han är idag utrikespolitisk rådgivare i EPP-gruppen i Europaparlamentet.

Jesper Haglund, kandidat till Europaparlamentet. Jesper är 45 år, uppvuxen i Nyköping och har studerat och arbetat med EU-frågor sedan 1994. Han är idag utrikespolitisk rådgivare i EPP-gruppen i Europaparlamentet.

Den 9 november 1989 föll Berlinmuren. Även om det snart är 25 år sedan och jag då studerade i USA så är minnena starka. Bland de som liksom jag såg händelserna på TV satt en tysk student som inte kunde hålla tillbaka sina glädjetårar. När vi sedan talades vid sa han att det inte kunde ha skett utan Europasamarbetet.

Genom utvidgning, nära samarbete med grannländer i öst och syd, en stark utrikespolitisk röst och effektivt bistånd till utvecklingsländer, kan EU bidra till fred, frihet, demokrati och välfärd i vårt närområde och i omvärlden. Det gynnar även Europa och Sverige. Andra viktiga EU-frågor för mig är tillväxt och jobb, miljöfrågor, flyktingpolitik och insatser mot internationell brottslighet och terrorism.

Rösta på Kristdemokraterna i valet till Europaparlamentet den 25 maj!