Seniorgala i Ödeshög

Seniorgalan hölls den 3/10 i Ödeshögs folkets park. Det var fullsatt med folk och trevlig underhållning. Som så många gånger förr så var Georgis Touma seniorgalans initiativtagare. Under middagen höll Annicki ett personligt tal där hon tackade seniorerna för att de byggt upp Sverige till ett så fint land. På bild Ragnar Dahlberg, Annicki Oscarsson och Georgis Touma.

Lördagsöppet på kommunkontoret

I lördags (30/9) hade kommunkontoret extraöppet. Biblioteket startade därmed sin testperiod ”meröppet”, vilket innebär utlåning från morgon till kväll, 7 dagar i veckan. Utanför kontorstid är biblioteket obemannat, men du kan registrera dig för att kunna nyttja bibliotekets tjänster ändå. Våran egen Peter Olofsson, nyvald ordförande för kultur och fritidsnämnden, är en av personerna som ingår i testgruppen.

På kommunkontoret hade vi också kändisar som svarade på frågor.

På fotot ser vi Kommunalrådet Annicki Oscarsson, Bildnings- och kulturchef Lotta Gemfors, Kultur- och fritidsnämndens ordförande Peter Olofsson, förre kommunchefen Henrik Hendeby på besök och Barn- och utbildningsnämndens ordförande Robert Wahlström. Bakom kameran: Britt-Mari Johansson.

Gruppmöte med besök hos Danagård Litho

I går, 25/9, hade KD ett intressant besök hos Danagård Litho med efterföljande gruppmöte. Kvällen började med att VD Peter Hjelm berättade om företaget och verksamheten och hur nöjd han är med kommunens agerande när Danagård valde mellan Ödeshög och Motala för sin framtida satsning. Vi gjorde även en spännande rundvandring i företagets lokaler där vi fick se produktionen i både den nya och gamla delen.

Efterrundvandringen hade vi gruppmöte där Magnus berättade vad som händer på riksplan och Annicki berättade om vad som händer lokalt med byggandet, Kommunstyrelsen och nämndernas budgetar som snart ska upp i Kommunfullmäktige.