Kristdemokraterna från länet till riksting i Uppsala

Denna helg åker omkring 20 kristdemokrater från Örebro län till partiets riksting i Uppsala för att forma den kristdemokratiska politiken inför valåret.

Rikstinget kommer bland annat att behandla 10 motioner från vårt partidistrikt om alltifrån vildsvinsjakt och migrationspolitik till en önskan om ett heltäckande kristdemokratiskt program inom kultur och vikten av att säkra barnens sjukvård.

– Det är roligt att vi har flera motionärer från vårt distrikt då vi ser ett större och större intresse för de kristdemokratiska förslagen inom bl.a. integrationspolitik, familj och äldrepoltik, säger Bo Rudolfsson, distriktsordförande och kommunstyrelseordförande i Laxå

Kristdemokraternas fokusområden fram till valet kommer att vara familj, jobb och företagande, äldrefrågor, vårdpolitik samt trygghet och många motioner kretsar naturligtvis kring detta. Partistyrelsen har tagit fram ett mycket bra vårdpolitiskt program som kommer att diskutera flitigt under rikstinget.

– Örebrobänken brukar vara aktiva både som motionärer och debattörer och nu ser vi fram emot att debattera flitigt i Uppsala, avslutar Bo Rudolfsson

För mer information:
Bo Rudolfsson