• Kristdemokratisk motion får genomslag i Lindesberg

Ingrid Åberg får äntligen sin idé genomförd.

Efter drygt tio års arbete har Ingrid Åberg (KD) fått igenom sitt förslag om en ställplats för husbilar i Lindesberg. Som husvagnsägare hade hon själv sett ett behov av att göra staden mer attraktiv för campingturister.

– Vad vi såg då var att det inte fanns någon plats för husbilar eller husvagnar för de som ville titta på Lindesberg, säger hon.
    Trägen vinner, som det brukar heta, och Ingrid Åberg har under årens lopp pratat med både majoritetspartier och kommunchef för att driva frågan framåt, något som tagit tid. Igår onsdag invigdes äntligen ställplatsen med en kombination av husvagnsplatser och uppställningsplatser vid Tempelbacken i Lindesberg. Tyvärr ligger det en bit ifrån centrum, men ställplatsen är nu ett samarbete mellan kommunen och den närliggande golfbanan där marken är kommunens och där driften sköts av golfbanan.
    Ingrid Åberg är glad att kommunen nu äntligen fått till en ställplats, även om hon tycker den har blivit lite undanskymd.
    – Det är en vacker plats, men nu behövs fler skyltar för att fler ska hitta dit, säger Ingrid Åberg.