Camilla Danielsson årets Vitsippspristagare

Camilla Danielsson i Rörvik blev årets mottagare av Vitsippspriset! Den insats som hon gör för barn och kvinnor som kommer från andra länder är något utöver det vanliga. Vid prisutdelning var det sommarfest hemma i familjens trädgård. På bilden syns Camilla tillsammans med barnen och Stefan, Anna-Karin, Anders och Fredrik, från Kristdemokraterna. Vitsippspriset består av diplom, ett handmålat glasfat och en prischeck på ettusen kronor. Läs hela motiveringen på denna länk:

Vitsippspriset 2017 tilldelas Camilla Danielsson med följande motivering:

Genom sitt stora engagemang för nysvenska barn är Camilla Danielsson i Rörvik en värdig mottagare för årets Vitsippspris!

I sitt arbete i förskoleklass och på fritidshem i Rörvik visar Camilla ett stort hjärta för att alla barn ska bli sedda och bli inkluderade i skolans verksamhet. På sin fritid besöker Camilla ofta nysvenska familjer och ställer ideellt upp med olika insatser som behövs. Det kan handla om att följa med en gravid kvinna till barnmorska eller förlossning. Hon har också gjort det möjligt för många barn, som har en annan bakgrund, att komma med till kyrkan för att där få uppleva glädje och gemenskap med andra barn.

Camilla Danielsson fixar praktiska saker och ordnar exempelvis barnvagnar, kläder och annan utrustning som behövs till alla bebisar. En gång i månaden åker hon runt i Rörvik och hämtar upp barn för att sedan aktivera och leka med dem i sporthallen.

Camilla Danielsson är en verklig eldsjäl som i det tysta gör en viktig insats för barn som kommer från andra länder! Kristdemokraterna i Sävsjö kommun har därför, enligt ovanstående motivering, beslutat att tilldela 2017 års Vitsippspris till Camilla Danielsson. En betydelsefull drivkraft för integration i Sävsjö kommun!

Läs mer om utnämningen på denna länk http://savsjo.blogspot.se/2017/06/grattis-camilla-till-vitsippspriset.html

På denna länk kan du se alla tidigare som fått vitsippspriset: http://wp.kristdemokraterna.se/savsjo/vitsippspriset/vitsippspristagare/

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget