Karin Lindell omvaldes som ordförande för att leda Stockholms seniorerna mot en valvinst!

Seniorstämman hölls i år i Landstingshuset tisdag den 20 februari och inleddes med att Caroline Szyber, riksdagsledamot för Stockholm, talade kring temat Stockholm i mitt hjärta.Hon talade om vikten av gemenskap i en storstad, och om familjens betydelse. En familj dit inte endast barn och föräldrar räknas, utan där fastrar och farmor och morfar och andra får plats och är viktiga.
Seniorförbundets ordförande Leif Hallberg fick det hedersamma uppdraget att vara mötesordförande.
I enlighet med valberedningens förslag blev det omval av ordförande Karin Lindell. Det är glädjande att Seniorförbundet i Stockholm har fått flera nya styrelseledamöter: Rode Kennerberg, Milles Lindgren, Britt-Marie Stenlund och Owe Svantegård.
Vice ordförande Bertil Fredriksson valdes 2017 och kvarstår till 2019, liksom ledamöterna Maria Wilhelmson och Lydia Liu.
Ordförande Karin Lindell berättade om verksamheten framåt; Stockholms seniorer är laddade inför valrörelsen.
Vi kommer förstås att delta under kommun-och landstingsdagarna i Jönköping.
Under mötet uppmärksammades en viktig debattartikel som Leif Hallberg nyligen fått publicerad i Aftonbladet. Den handlar om seniorers psykiska ohälsa och mycket behöver göras för att ohälsan ska minska.

Kallelse till Seniorstämma (årsmöte) 2018

Datum: tisdag den 20 februari 2018
Plats: Stockholmssalen, Landstingshuset, Hantverkargatan 45 Stockholm
Tid: Kl. 16 med registrering i receptionen

Bäste Senior!

I styrelsen ser vi mycket fram emot att återigen träffa KD Senior Stockholms stad och läns förtroendevalda och övriga medlemmar vid seniorstämman (årsmötet) 2018. Till kallelsen bifogas ett förslag till dagordning och ett förslag till kampanjmodell. De övriga handlingarna kommer att finnas på plats.

Vi börjar kl. 16.00 utanför salen, med kaffe och lite mingel och lite information.

Kl. 16.30 kommer vår riksdagskvinna Caroline Szyber att tala över ämnet

”Stockholm i mitt hjärta” med målet ett bra liv för oss Stockholmare genom vår politik.

Efter en kort bensträckare börjar förhandlingarna som leds av förbundsordförande Leif Hallberg.

Efter årsmötet vidtar konstituerande styrelsemöte med den nya styrelsen. Dagen beräknas avslutas ca kl. 19.00.

Av säkerhetsskäl är det obligatoriskt att registrera alla namn på deltagarna i receptionen minst tre arbetsdagar före årsmötet. Därför krävs Din anmälan senast på onsdag den 15 februari till ordförande Karin Lindell, telefon: 08-351404, mob. 070-778 08 91, email: carin.lindell@kristdemokraterna.se eller till förbundskansliets e-mail: info@kdsenior.se

Väl mött i Stockholm den 20 februari!

Sollentuna, den 1 februari 2018

genom
ordförande Karin Lindell

INBJUDAN

Onsdag den 29 november bjuder vi Dig till årets sista medlemsmöte inför adventstiden.

Plats: Café Utsikten, Rehnsgatan 20, 6 tr.
Tid: kl. 13 (avslutning ca. kl. 16.00)

KD:s riksdagsman Roland Utbult berättar om sitt arbeteI riksdagen och underhåller oss med vacker sång medan vi fikar med kaffe och saffransbulle.

Kristdemokraternas 1e vice ordförande och ekonomiske talesperson Jakob Forssmed informerar oss om partiets förslag för ett”bättre seniorliv”.

Du är varmt välkommen till en trevlig och givande efter middag. Ta gärna med en vän som kan bli fångad av vår seniorpolitik och bli medlem i KD Senior!

Sollentuna den 17 november 2017,
Karin Lindell
ordförande

Pensionärer ska inte betala mer i skatt än de som jobbar. Det är dags att slopa pensionärsskatten!

Torsdag den 11 maj kampanjade Stockholms KD-Seniorerna tillmansans med Kristdemokraterna i Stockholms Stad och Län i Kungsträdgården på stora Seniordagen!

En solig vårdag stod ett gäng kristdemokrater på Seniormässan i Kungsträdgården
De fick chans att prata med hundratals personer och delade ut lika många flygblad och övrig material i ljusblå KD-Seniormärkta papperskassar.
Väldigt många tyckte om KDs politik och sa att de skulle rösta på oss. Mottagandet var mycket positivt, vilket kändes inspirerande inför kommande valarbete.

Några bilder och en video från dagen:

Stort intresse när Seniorförbundet och KD pratade politik på mässa i Kungsträdgården.

Publicerat av KD Senior Stockholms stad och län den 11 maj 2017

Dags att nominera till valet 2018!

Var fjärde väljare i Sverige är 65 år eller äldre. I riksdagsvalet 2014 var endast 2,6 % eller nio av de valda ledamöterna 65 år eller äldre. I de flesta andra länder ser det helt annorlunda ut. Motsvarande siffra för USA:s senat är 39 %.

Det är oerhört viktigt att nominera flera 65+ till Riksdagsvalet för att försöka påverka nomineringskommittén i både staden och länet.

För länet är Leif Kennerberg ordförande
leif@kristdemokraterna.se
och för staden är ordförande Ulrika Hoff
ulrika.hoff@kristdemokraterna.se

Inför provvalet ska du nominera snarast till följande webbadress
www.kdomrostning.se  verktyget stängs den 31 mars.

Självklart går det också att nominera även till landstingsvalet och kommunvalet via nomineringsverktyget.

Kallelse till årsmöte 2017

Datum: måndag den 20 februari 2017
Plats: Landstingshuset, Hantverkargatan 45
Tid: Kl. 14 registrering i receptionen

Bäste Senior!

I styrelsen ser vi mycket fram emot att återigen träffa KD Senior Stockholms stad och läns förtroendevalda och övriga medlemmar vid Årsmötet 2017.
Medlemmar som anmäler sig till årsmötet får handlingarna på plats.

Årsmötes inbjuden gästtalare är Marcus Jonsson, f.d. chefredaktör på Poletik, f.d. pressekreterare åt barn- och äldreminister Maria Larsson och f.d. rådgivare åt Alf Svensson i Europaparlamentet. Marcus kommer att tala om EU:s betydelse för Europa.

Efter kaffepausen börjar förhandlingarna som leds av Marcus Jonsson

email: carin.lindell@kristdemokraterna.se eller till förbundskansliet, e-mail: info@kdsenior.se

Väl mött i Stockholm, den 20 februari!

Sollentuna, den 6 februari 2017

Styrelsen genom
ordförande Karin Lindell

Stockholms Seniorernas Julavslutning

Ett 25-tal medlemmar kom den 12 december på vårt medlemsmöte och lät dig väl smaka av jultallrik, kaffe och kaka.
Vi gästades av Duo Romantica, Britta Blavier och Torbjörn Pettersson med Jan-Erik Sandvik vid pianot. De bjöd oss på en fin julstämning med ”Själfulla sånger i vintertid”.
Leif Hallberg, vår förbundsordförande, berättade engagerat och humoristiskt om läget i partiet och i Seniorförbundet. Det följdes av ett livligt samtal med många frågor från medlemmarna.