• Ebba är populär

Ebba Busch Thor är ung, men går verkligen hem även hos äldre. Det märktes vid besöket på servicehuset Bagaren då Ebba gjorde ett kort besök. På bilden syns jag och Ebba tillsammans med Karl-Evert Rundqvist och Solweig Waldenvik. Karl-Evert är en av KDs pionjärer och har varit med i partiet sedan tillkomsten 1964. Under många år har han varit med och slitit i valkampanjen och är ännu mycket aktiv. Så roligt att vi kan vara flera olika generationer i vårt parti. Isabelle Waldenvik som är en av de yngsta politikerna i Skövde är kristdemokraternas äldrepolitiske talesperson i Skövde. Hon beskriver sig som en ung röst för en återupprättat Sverige. Nu kandiderar hon att bli ledamot av kommunfullmäktige men satsar också på att Kristdemokraterna ska få så många röster i Skaraborg att hon också blir riksdagsledamot. I dag har KD ett mandat som representerar Skaraborg men ambitionen är att få två företrädare.