• Sportutställning på Edsvik

Nyligen hölls Svenskt Sportforums inköpsmässa för svenska outdoorbranschen.

– Det är kul att olika aktörer hittar till Edsviksområdet. Vi har nu inlett en utredning kring hur vi göra hela området ännu mer attraktivt, säger Magnus Ramstrand, ordförande i Kultur- och fritidsnämnden.

Under tre dagar visade närmare 50 outdoorföretag upp sina produkter i Edsvik Konsthall och på ytan utanför.

– En fantastisk plats att ha en utställning på, kommenterade James Venimore på företaget KajaktivAB som presenterade kajaker av olika modeller och som vill etablera sig i Sollentuna..

Fokus för mässan var inköp för utomhusbranschen av friluftslivoch bland de representerade företagen märks väletablerade aktörer som Lundhags, Houdini, Granitbiten, Merrell och High Sport. Men förutom ett rikt utbud av intressanta varumärken bjuder även mässan på ett brett föreläsningsprogram med sju intressanta föreläsare, däribland äventyrarna Ola Skinnarmo och Anneli Pompe.

– Jag är glad att vi fått så många bra föreläsare, det ökar mässans attraktion och är ett led i vår strävan att göra vår mässa till en viktig angelägenhet för hela den svenska outdoorbranschen, säger Rodney Hiram på Svenskt Sportforum i ett pressmeddelande.

Vid sidan av föreläsningarna fick besökare även möjlighet att testa aktiviteter som slackline, stand up paddling och kajaker.

– Edsviken är perfekt för en outdoormässa på så sätt att vi kan erbjuda en miljö som inspirerar och inbjuder till aktivitet; vi har havsviken alldeles nedanför, vi har klippor och härliga parkytor, säger Rodney.