Kameraövervakning för en tryggare stadsmiljö

Alliansen i Solna har tagit initiativ för att skapa en tryggare stadsmiljö vid Friends Arena och Mall of Scandinavia. Tillsammans med polisen och företagen i Arenastaden kommer Solna stad att ansöka om tillåtelse för kameraövervakning vid Stjärntorget och andra platser i området. Målsättningen är att också kunna sätta upp kameraövervakning i andra områden som staden och poliser finner är angelägna att övervaka.

Alliansen i Solna arbetar för att Solna ska vara en trygg plats för alla. I årets budget satsas 10 miljoner kronor på fortsatta trygghetsåtgärder i staden. Tillsammans med andra genomförda trygghetsåtgärder som bättre belysning, mer fotpatrullerande poliser och tryggare utemiljöer kommer kameraövervakning att vara ett effektivt verktyg för att skapa en tryggare och säkrare stad.

– Kameraövervakning avskräcker en del kriminella, samtidigt som det är enklare att sätta dit brottslingar när gärningen finns på film. Det är en viktig satsning för ökad trygghet i Solna, säger Samuel Klippfalk (KD), kommunalråd och ordförande i trygghetsrådet.

Cykelprojektet för Solnas äldre utökas

Anhörigföreningen i Solna får KD Solnas vitsippspris 2018

KD Solna motsätter sig beslutet att undanta kyrkliga verksamheters rätt till stöd

Större hänsyn till hög ålder vid bedömning av plats på äldreboende

Grannstödsbil kan snart rulla i Solna

KD Solna söker medarbetare till valrörelsen!

Solna stad tar krafttag mot hedersrelaterat våld och förtryck – strategin behandlas ikväll

Ökad valfrihet i Solnas omsorg

Låt kommunerna ta över ansvaret för hemsjukvården

Beklagligt med avbrutna samtal om hemsjukvård