• Årsmöte 2020 med Hans Eklind

hans eklind kristdemokraterna solna ansgar toscha nataliya hulusjö

På lördag den 15 februari höll Solnas kristdemokrater årets årsmöte. Ett trettiotal medlemmar deltog för att lägga verksamhetsåret 2019 till handlingarna och kicka igång det nya året med en förnyad styrelse.

– Min och styrelsens främsta uppgift för 2020 blir att aktivera fler, och på̊ så sätt ta tillvara på̊ det stora antal nya medlemmar som inkommit de senaste två̊ åren. Ett brett engagemang bland medlemmarna kommer att bli en viktig förutsättning att planera och genomföra en framgångsrik valrörelse 2022, säger Ansgar Toscha, omvald till ordförande i KD Solna.

Som inspirationstalare gästades vi av Hans Eklind, riksdagsman och KD:s migrationspolitiska talesperson. Hans levererade en passionerad, frispråkig och uppskattad presentation kring hur Sverige måste tänka om för att lyckas med integrationen. Vi fick även en genomgång av aktuella frågor och motioner i riksdagen.

Med årsmötet i ryggen fylls vi nu av ny energi och lust att kämpa vidare för ett bättre Solna och ett bättre Sverige!