Sambeskattning för en ny tid

Utred frivillig sambeskattning

I fredags skrev professor Jan Blomgren på denna debattsida om problematiken med få, om ens några, alternativ i familje- och skattepolitiken. Vi håller med Blomgren om att möjligheten till frivillig sambeskattning är ett alternativ som är värt att utreda. För att få ihop livspusslet behöver Sveriges familjer fler alternativ.

Drottning Silvia besökte Skoga vård- och omsorgsboende

Solna stad har Silviacertifierat alla sina demensboenden. På grund av detta gjorde Drottning Silvia i dag ett studiebesök på Skoga vård- och omsorgsboende, där hon fick möjlighet att studera hur personalen arbetar med personer med demens. Samuel Klippfalk (KD), kommunalråd och ordförande i omvårdnadsnämnden, talade och visade Drottningen verksamheten.

Sluta slå – det finns hjälp att få

Våld i nära relationer är allvarliga samhällsproblem som orsakar mycket lidande. Barn, kvinnor och män utsätts för våld av en närstående, men kvinnor och barn är i högre utsträckning utsatta för våldsamt och upprepat våld. Våld i nära relationer är främst en polisiär fråga, men för att kunna motverka våld i nära relationer behövs förebyggande arbete.