KD Solna

457325_10150817116402051_1871736963_o.jpg

Kristdemokraterna är ett av fyra styrande partier i Solna Stad. Vi är ett borgerligt parti som vill att Solna ska vara framtidsinriktad stad som präglas av frihet, ansvar och trygghet. Vi vill flytta mer makt från politiker till enskilda människor genom att se till att vår stad genomsyras av valfrihet. Vi är  övertygade om att valfrihet och mer pengar kvar i plånboken när skatten är betald ger starkare familjer. Valfrihet inom välfärden är viktigt både för att fler äldre ska kunna erbjudas en värdig vård av god kvalitet och för att våra barn och unga ska finna en skolform som ger dem möjlighet att utveckla sin fulla potential.

Vi kristdemokrater vill forma ett samhälle på en fast värdegrund där människor känner ett ansvar för sig själva men också för sina medmänniskor, där hederlighet hålls högt och människor vill göra rätt för sig, där människor får växa sig starka i familjen och i gemenskap med andra, där civilsamhälle och näringslivet får blomstra, där det råder ordning och reda och trygghet på stan, där skatterna är låga och vår gemensamma välfärd riktar sig främst till samhällets mest utsatta – det handlar om socialt ansvar.

1. Kommunen är till för dig.
  2. Vi slösar inte med dina pengar.
  3. Vi slår vakt om kvaliteten i välfärden.
  4. Din familj ska fatta alla viktiga beslut i vardagen.
  5. Vi ger företagen möjligheter att växa.
  6. Fler ska få skapa välfärden.
  7. Vi värna tryggheten där du bor.
  8. Vi tar parti för de svagaste.
  9. Vi bevakar politikens gränser.
  10. Vi står till din tjänst.