• Kristdemokrater runt om i landet på företagsturné

Måndagen den 12 september gjorde 20 kristdemokratiska företrädare praktik eller besöker företag över hela landet. I Solna besökte Kristdemokraternas kommunalråd Samuel Klippfalk samt ordförande Andreas Hulusjö Ageris Kontaktcenter

Måndagen den 12 september uppmärksammade Kristdemokraterna Sveriges jobbskapare genom en företagsturné. Under dagen gjorde 20 kristdemokratiska företrädare praktik eller verksamhetsbesök hos företag över hela landet. I Solna besökte Samuel Klippfalk och Andreas Hulusjö Ageris Kontaktcenter. Ageris är ett Solnaföretag som arbetar med kundtjänst, kundservice och telefonförsäljning. De är ett företag som har varit ett första jobb för många av sina anställda och även har anställt personer som stått lite längre ifrån arbetsmarknaden. Under besöket fick Samuel och Andreas lära sig mer om de förändringar man önskar för företagare samt Ageris syn på hur man ska kunna få in fler unga på arbetsmarknaden. Bland annat diskuterade Kristdemokraterna i Solna och Ageris om bostadsbristen, sänkt arbetsgivaravgift för unga samt introduktionsanställningar för personer längre ifrån arbetsmarknaden.

”Kristdemokraterna vill göra det enklare och billigare för företag att anställa, för att kunna göra det måste vi vara lyhörda för företagarnas förutsättningar och den verklighet som de verkar i. Genom att identifiera och ta bort onödiga hinder kan företagen expandera och fler jobb skapas” sade Samuel Klippfalk (KD), kommunalråd.