• Mer tid hos äldre i Solnas hemtjänst

Kristdemokraterna i Solna meddelar idag att höstens budget från den styrande Alliansen innehåller en satsning om 6 miljoner kronor extra till omvårdnadsnämnden för att skapa mer tid för personalen hos de äldre i Solnas hemtjänst.

Kristdemokraterna ansvarar för Solnas äldreomsorg och i och med satsningen för att förbättra hemtjänsten har partiet nu drivit igenom en av sina två främsta prioriteringar i årets budgetförhandling.

– Vi är stolta över att ha lyckats driva igenom årets förstärkning av hemtjänsten. Satsningen på mer tid för personalen hos de äldre syftar till att ge bättre kvalitet och en ökad känsla av trygghet för den som är i behov av hemtjänstens omsorg, säger Malin Appelgren, kristdemokratiskt kommunalråd, med ansvar för äldreomsorg.

– Personalen måste kunna känna att man har tillräckligt med tid för att garantera att Solnas äldre bemöts med värdighet och respekt och det skapar vi nu bättre förutsättningar för, avslutar Malin Appelgren.