• Sabotage mot Alliansen i Solna

Kristdemokraterna i Solna har utsatts för sabotage. Paket med väljarutskick som skulle ha distribuerats  under helgen hittades istället i ett soprum i Bergshamra. Under natten vandaliserades dessutom Alliansens valstugor vid Solnaplan. Vi hoppas på en hederligare valrörelse i Solna i fortsättningen.

Kristdemokraterna i Solna har utsatts för sabotage årets valrörelse. Paket med väljarutskick som skulle ha distribuerats till väljare i Solna under helgen hittades istället i ett soprum i Bergshamra. Under natten vandaliserades dessutom Alliansens valstugor vid Solnaplan.

Särskilt allvarligt är att det har gjorts inbrott i Folkpartiets stuga, profilkläder har stulits och borgerliga affischer på stadens gator har rivits ner till förmån för Vänsterpartiets. Det hela är ett förkastligt angrepp mot demokratin. Vi hoppas på en hederligare valrörelse i Solna i fortsättningen – en valrörelse utan våld och med samma förutsättningar för oss i Alliansen att göra vår röst hörd som för de rödgröna.