Öland

Så har turen kommit till Öland. Efter en sväng förbi Malmö där vi delade ut sommartidningen i Lund samt Bunkeflostrand så styrde vi kosan mot Öland där vi har spenderat de senaste dagarna på Löttorp camping och omgivande stränder. Vilken fantastisk natur!

image

När man kör längs västra kusten på norra Öland, i jakt på fyllda stränder eller långa rader av brevlådor, så tror man knappt att man är i Sverige. Landskapet är heltv olikt allt annat vi har på fastlandet. Det är inte svårt att förstå varför Göran väljer att semestra här om sommaren.

image

I skrivande stund befinner vi oss på Haga Parks camping söder om Färjestaden och siktar att idag kampanja på de södra stränderna här på Öland.

Det ska nämnas att vi i de gångna dagarna har firat födelsedag x 2. Anibal 31 och Mimmi 21. Grattis!

image image

Östersjöfestivalen i Karlshamn

bild 2-2

I dagarna tre har kampanjteamet spatserat mellan knallarna och de små musikscenerna i Karlshamn. Här har det varit Östersjöfestivalen, ett evenemang för såväl stor som liten. Drottninggatan och torget kantas av försäljare och musiker av alla genrer – allt ifrån ensamvargen som kör sitt technogig till tjejerna som trummar på oljetunnor. Imponerade av det breda utbudet bräddade vi det ytterligare med ett par tusen exemplar av ”Familjens Röst,” Kristdemokraternas sommartidning 2014. Det är ju perfekt att kunna slå sig ned på en bänk i festivalyran med en glass och försöka lösa korsordet på baksidan a tidningen. Försök du med! Själva är vi på god väg att vinna kokboken.

bild 1-1     bild 4-1

Härnäst väntar en ledig dag i Karlsborg med marinmuseumbesök, välbehövd sömn och kanske lite extra glass och minigolf. ”Men vänta!” kanske någon av er tänker, ”vad gjorde ni mellan det senaste blogginlägget och Karlshamn då!? Låg ni bara på stranden och lapade sol?” Bra att du frågar! Vi glömde nästan att nämna vårt stopp på Kiviks marknad. Mellan doppade munkar och drömfångare delade vi ut hink och spade, frisbee, tidning och karameller till förbipasserande marknadsbesökare. Vi fick stor hjälp av ett gäng från KDU samt riksdagsledamoten Tuve Skånberg som rusade runt med hink och spade till alla barn i den gassande eftermiddagssolen. Tack till alla er som hjälpte oss att konkurrera med Gudrun och F!s bullar och kaffe lite längre ned på marknaden!
bild 2-1

På måndag bär det av mot Åhus där vi ska smaka mer glass och självklart kränga några tidningar på Åhus marknad. Möt oss där!
bild 5-1

Kräftfestival & stadsfest!

Jisses vilket land Sverige är på sommaren! Solen strålar ikapp med oss och alla vi träffar på varje dag. Igår, när vi besökte den stora kräftfestivalen i Glommen, Falkenberg, var inget undantag! Efter en kortare färd i kampanjbussen anlände vi platsen och började montera upp tältet, popcornmaskinen och godiskorgen. Vi möttes upp av ett gäng glada partister som tillsammans med oss delade ut sommartidningar och pratade med de förbipasserande. Särskilt populärt var och är – tro det eller ej – vårt ringkastarspel! Tävlingsnerven kittlar i både mammor, pappor, små barn och framförallt oss kristdemokrater.

Screenshot 2014-07-13 at 18.30.18

Kampanjgänget i Glommen

Idag bar skutan av till Laholm där vi lappade brevlådor och besökte stadsfesten. Även där möttes vi av taggade partikamrater som kampanjade med oss i många långa timmar. ”Halloj! Får vi bjuda på en tidning?” sa vi till de som strosade på marknaden, ”ta en gärna en karamell också!”.

Som ni säkert vet kampanjar vi under parollen Familjens Röst, så när vi såg Björn Hellberg stå en bit bort och signera böcker tänkte vi att han nog minsann ville ta en selfie med oss eftersom kön för tillfället var ganska kort. Och mycket riktigt. Alla mår vi bra av gemenskaper, stora som små!

BsiBKgPIcAACFiC

Mimmi, Björn & Emma på stadsfesten i Laholm

Stort tack till er partikollegor i Glommen och Laholm för två fantastiskt roliga dagar. 🙂 Nästa hållplats: Gullbranna!

Tack Tylösand

Kära vänner, vilken värmebölja! Vi i sommarteamet passar på att bättra på brännan genom brevlådelappning. Idag fick vi ut flera hundratals tidningar här i området omkring Tylösand, och därefter passade vi på att prata med barnfamiljer på olika badstränder. Givetvis delade vi då ut sommartidningen även där, men nu tillsammans med hink & spade plus frisbee. Vi kallar det för ”Det ultimata sommarkitet”! Det är nog att jämföra med Årets Julklapp, bara det att det är mitt i sommaren och man får det gratis.

Förstår ni genialiteten? Vi inte bara visar hur viktig familjen är för ett välmående samhälle i teorin, utan även i praktiken. Vi är Familjens röst överallt – hela tiden!

Förberedande av strandkampanj ute på Tylösand

Många föräldrar tog sig tiden att stanna en minut eller två för att prata med oss, antingen genom att fråga hur vi tror det går i valet eller bara för att önska oss lycka till. ”Åh, Kristdemokraterna! Det är ju mitt parti!” var det någon som sa när vi gick förbi. Bra! sa vi och log ikapp. Stämningen ute i landet är onekligen bra och vi möter bara glada människor nu när vi är ute. Det om något bådar väl gott inför höstens valrysare, eller hur?

Hoppas ni är lika taggade på hårt arbete som vi är. Friheten för familjer är måhända en självklarhet för oss, men för oppositionspartierna är den inte det. Därför är det extra viktigt att vi tillsammans nu lägger i den där extra växeln för att dra vårt strå till stacken. Kämpa på vänner!

IMG_2463

Fint kolonilottsområde vid havet – alla hundratals barnfamiljer fick varsitt ex av vår sommartidning!