Årsmöte måndag 3 februari 2014!

Årsmöte för Kristdemokraterna i Spånga-Järva och Hässelby-Vällingby den 3 februari 2014.

Kaffe/te och smörgås serveras från 1800.

Tid: 1830: Lars Adaktusson,toppkandidat för KD till EU-parlamentet inledningstalar.                                                    .Lars Adaktusson

1900: Resepektive årsmöte för lokavdelning Spånga-Järva och Hässelby-Vällingby i separata mötesrum.

Plats: Hantverkargatan 3 D, Landstingshusets utbildningslokaler.

Frivillig förhandsanmälan via e-post till

Fredrik.Wallen@kristdemokraterna.se.

KD Spånga-Järva på Spånga marknad!

KD Spånga-Järva på plats under Spånga Marknad!

Tack alla som kom förbi och tjötade med oss!                                                                                                                                                                   spånga marknad

Inspirationskväll med Ingvar Hedlund

Inspirationskväll med Ingvar Hedlund torsdagen den 16 maj.

Ingvar har nyligen gått med i Kristdemokraterna. Han har tidigare arbetat som journalist på tidningen Expressen under 37 års tid. Ingvar kommer bland annat att tala utifrån hur journalister ser på politiken, samt hur vi som politiskt aktiva kan skriva insändare med mera för att få största möjliga genomslag.
Datum: torsdagen den 16 maj
Tid: 17:30 – 20:00
Plats: Stockholmssalen Landstingshuset
Anmälan senast den 14 maj till: marcus.henningsson@kristdemokraterna.se
Välkomna!

Fira första maj i Uppsala!

images

ONSDAGEN DEN 1 MAJ ANORDNAR KRISTDEMOKRATERNA TRADITIONSENLIGT EN FAMILJEMANIFESTATION OCH FOLKFEST I UPPSALA, FÖR ATT BILDA OPINION KRING FAMILJENS STORA BETYDELSE I SAMHÄLLET.

Att det behövs en stor, årlig manifestation till stöd för familjen blir mer och mer tydligt. När det största oppositionspartiet sammanträdde i dagarna fem i Göteborg i början av april var deras besked: Allmän förskola för alla barn från 2 års ålder. Politiskt tvång att dela föräldraförsäkringen lika. Och vårdnadsbidraget ska avskaffas…

I socialdemokraternas värld måste vårdnadsbidraget avskaffas eftersom det ”drabbar” alla småbarn när de inte får vara i förskolan – utan tvingas vara hemma hos sina föräldrar!

TYVÄRR MÅSTE VI OCKSÅ TA EN FAJT INOM ALLIANSEN. Moderaterna argumenterar för att sänka gränsen för allmän förskola från tre till två år. Folkpartiet vill ha allmän förskola från ett års ålder 30 timmar i veckan. Dessutom höjs allt fler röster inom inom Alliansen för en tvångskvotering eller  ”individualisering” av Föräldraförsäkringen.

Vi vet att vi med vår Första maj-demonstration gör skillnad. Genom åren har vår marsch synts i riksmedia, och vi utövar påtryckningar på Allianskollegorna när de ser vårt starka stöd!

TEMAT FÖR ÅRETS MANIFESTATION ÄR ”FAMILJEN FÖRST”. I år kommer både Louise Hallin, känd från Sveriges radios Knattetimmarna och från TV4, och Marcus Birro – som konferencier och utfrågare. Dessutom Första maj-debuterar Lars?Adaktusson!

Men det är ingen klyscha när vi säger att allra viktigast är alla deltagare som var och en bidrar till att göra vår manifestation till den största i Uppsala. Då får vi genomslag. Förra året samlade vi närmare 1000 deltagare, och med din hjälp kan vi göra samma sak i år!

Därför hoppas jag att du har möjlighet att komma! Ta gärna med släkt, vänner och barn!

FÖRSTA MAJ 2013 I UPPSALA
13.00 – samling på Vaksala torg (vid Uppsala konsert och kongress, ett stenkast från Centralstationen)
13.30 – avmarsch med blåsorkester
14.00 – final på St Eriks torg (nedanför domkyrkan)
14.45 – vi bjuder alla på fika. Hoppborg för barnen.

Ett bra alternativ är att ta tåget som går kl 12.11 från Stockhoms Central och går hem igen kl 16.02

Väl mött på onsdag!

Mikael Oscarsson