Hur får du ihop vardagen?

Försöker du också få ihop livets olika delar; hämtningar och lämningar, familjeliv, aktiva fritidsintressen, arbetsliv och allt det som hör vardagen till?

Du är inte ensam. Många slits mellan olika viljor och krav, hemma och på jobbet. Så är det, och så kommer det säkert alltid att vara. Men vi kristdemokrater vill göra vad vi kan för att underlätta för familjer, så att det blir lättare att få ihop vardagen.

Vår tids kanske viktigaste utmaning är att barn och unga ska få en god uppväxt. Vår kommun ska erbjuda bra barnomsorg och en skola där varje barn får utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Vuxna, såväl föräldrar som lärare och fotbollsledare, ska ges tid för barnen. För vi vet att det är grunden till att barn mår bra. Vi ska ge barn som far illa den hjälp de behöver. En barndom går inte i repris.

Vi söker ditt förtroende för att arbeta för att Stenungsund ska bli en ännu bättre kommun att växa upp i. Rösta på Kristdemokraterna den 14 september.

Bli medlem!

Göran HägglundBrinner du för samma frågor som jag?

Jag valde att gå med i Kristdemokraterna för att jag ville förändra samhället. Familjerna behövde mer makt och staten mindre, tyckte jag. Jag ville också arbeta mot rasism och kommumnism, för frihet och medmänsklighet. Idag har vi kommit en bra bit i den riktningen. Valfriheten har ökat samtidigt som välfärden har blivit starkare. Det visar att politiskt arbete är viktigt och gör skillnad.

Jag hoppas att du vill göra samma val som jag gjorde en gång, och bli medlem i Kristdemokraterna. Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på, och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

>>> BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

GÖRAN HÄGGLUND